Filmåret 2011

2011 består inte bara av massa superhjälte filmer och robot filmer. Även om jag inte skulle ha nåt emot det dock, 2011 har allt från givande komedier till stendöd action att se fram emot. Har skrivit ner de jag ser fram emot lite mer än andra. Ha i åtanke att de filmer jag ser fram mest emot har jag redan bloggat om tidigare!

The Green Hornet- Då jag själv är lite av ett fan till de äldre The Green Hornet från 1974 med Bruce Lee som Kato. Så kan jag inte mycket annat än att se fram emot denna remake med Seth Rogen som Green hornet och Jay Chou som Kato. Efter att sett trailern så kan vi nog förvänta oss en grym explosiv action/komedi. Enda som är orosmomentet i denna film är Cameron Diaz som aldrig riktigt i mina ögon är sån pass duktig skådespelerska.
Men 21 Januari får vi se vad Green Hornet och Kato har kokat ihop.

The Mechanic- 2011 är ju inget bra år utan en riktig hårdkokt action rulle med Jason Statham i huvudrollen. En renodlad hjärndöd handling för oss som bara vill ha rå action och coola fightingscener. Så även om detta inte känns som en film man går på bio och ser så kan de bli en ren njutelse att krypa ner i soffan hemma en lugn och skön söndag!

I am number four- Även om det nu kommer rätt måna superhjälte filmer så verkar de som att hollywood inte kan låta bli att spruta ut ennu mer. Handlingen verkar rätt orginell med personer med olika krafter blir mördade i en viss ordning. Mer än så finns det inte så mycket att säga,efter att ha sett trailern kan det komma bli ett coolt äventyr med blixtrar och dunder som huvudrätt och lite tonårs trams som efterrätt.

Vanishin on 7th street- Hayden Christensen är inte en skådespelare jag ser upp till så värst mycket, men i Vanishing on 7th street får jag nog acceptera hans medverkan. För denna film verkar vara en blandning av I am Legend och spelet Alan Wake.Där vi får följa 3 karaktärer efter att i stort sett all befolkning har försvunnit. Och då natten nalkas vissar det sig att de är nåt som gömmer sig i de allra mörkaste hörnen.

Drive Angry - Nic Cage verkar gilla karaktärer som kör olika fordon och har med helvetet att göra. I kommande Drive Angry så får vi följa Cage som brutit sig ut ur helvetet för att få en sista chans till "redemption": att inom tre dagar rädda hans dotter dotter från att bli mördad från en cult. Samtidigt som "The Killer" är ute efter att släppa han tillbaka till Djävulen själv. Kan tänka mig att inte så många säger WoW just nu, det gör inte jag heller. Dock så ser jag fram emot att se den, pågrund av att ibland behöver jag en film som är helt meningslös och dum. Och jag tror denna kan leverara just det.

Battle:Los Angeles- 2011 är inte bara ett år med superhjältar utan en hel del Alien invasioner också, vilket inte är helt fel, för på de senaste åren har det varit mycket zombie filmer. Så det är skönt med lite variation. Hoppas bara inte att det kommer mjölkas invasion flera år bara. Men Battle:Los Angeles är nog den invasion film jag ser fram emot mest, efter att ha sett trailern och små ryst i kroppen av hur mustiga action scener vi kan komma få se, och äckliga slibbiga aliens så kan jag inte annat än att längta efter en riktig alien kick ass(Vi amerikaner är bäst) rulle!

Sucker Punch- Zack Snyder är tillbaka med ennu en banbrytande visualisering med sin Sucker Punch. Efter att ha sett 300 och Watchmen kan jag nog garantera att detta kommer bli en väldigt våt dröm för oss som älskar annorlunda visualisering. Och efter att ha sett trailern är vi inne på ett lite annorlunda action äventyr känns de som.

Source Code- Brukar alltid kunna va förtjust i Sci-fi/drama filmer. Och efter att sett trailern så tror jag detta kan komma bli en film jag gillar. Jake Gyllenhall spelar en soldat som vaknar upp i en annan mans kropp på ett tåg som är påväg att explodera, och vars uppdrag är att ta reda på bombmannen. Nu är de tyvärr att dagens trailer visar onödigt mycket från sina filmer. Men utan tvivel är det en film som kan komma bli värd att gå på bio för.

Your Higness-
Det är inte ofta jag skrattar så mycket till en trailer som jag gjorde till denna film. Fråga mig inte vad det är som gör den så eftertraktad i mina ögon,om det är den sköna humorn eller Nathalie Portmans vackra utseende. Men är det en komedi jag verkligen kommer se detta år så är det utan tvekan denna. Danny McBride och James Franco verkar vara riktigt skönt radar par i denna komedi.

The Hangover Part II- Uppföljaren till en av 2000 mest inkomst bringande R-rated komedier får nu en uppföljare, vilket inte är så förvånande. Gänget är tillbaka, denna gång bär det av till thailand för en massa galna saker. Finns ingen trailer än, men kan nog förvänta oss en massa sjuka och galna saker.

Super 8-
J.J Abrams är nog bland de hetaste regissörerna på marknaden nu.Efter succeer som Star Trek och Mission Impossible 3 kommer nu hans senaste verk Super 8. Handlingen är fortfarande är mysterium, efter att ha sett trailen så kan man konstantera att det är nånting som transporteras från Area 51 till en okänd plats då en olycka händer. Gillar mystiken bakom hela filmen, kan nog räkna med en fulländad trailer i april kanske.

Cowboys & Aliens - Vissa filmer behöver man bara läsa titeln till för att förstå direkt vad den kan kommas handla om. Vi får följa ett gäng Cowboys som sätter sig emot en alien invasion.
Med Daniel Craig, Harrison Ford och den goda Olivia Wild så tror jag att western inte blir sig lik igen efter detta.



No Way Dude!


Kommentarer
Postat av: Malin Östlund

Blogga gärna om de filmer som kommer i år som är typiskt tjejfilmer, och kanske svenska med? ;D hihi

2011-01-09 @ 19:52:37
URL: http://malinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0