The Fighter

La mig ner och såg The Fighter ikväll,då jag måste försöka se alla de filmer som är oscar nominerad innan den 27 februari. Och jag förstår nu att den har fått de 6 nomineringarna,b.la för bästa film och bästa biroller. Då jag har svårt att tro att den skulle vinna för bästa film så hoppas jag verkligen att Christian Bale får en oscar för sin roll Som Dick Eklund.
Han gör den så fantastisk, med sån energi och inlevelse. Även om han inte har huvudrollen så tar han över direkt i varenda scen han är med i.

Filmen i sig annars var en välskriven drama,då några av mina kompisar jämnförde denna med Rocky så måste jag säga att detta är baserad på en verklig händelse.Även om man kan dra en eller två parareller till Rocky.
Men vad som fick mig att fastna mest för denna film var relationen mellan Mickey och Dick var,dialogerna var perfekt i varenda scen. Och dem lyckades verkligen få en att känna att även hur jävla illa det ser ut så kommer alltid familjen först.
Så stort eloge till manusförfattarna, det finns liten chans till att de kan få en oscar för detta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0