Supernatural

5 år sedan ungefär lyckades man komma över en serie som skulle få en mer fast än vad jag nånsin varit i en serie tidigare.
Började titta med en viss skepticism på hur en serie som handlar om två bröder som åker runt i USA och dödar olika sorters övernaturliga monster, från spöken till demoner skulle kunna vara tilldragande eller överhuvudtaget bra.
Ack så fel man hade,inte nog med att serien var relativt mer påkostad än vad jag trodde den skulle vara,utan att skådespelarna kunde agera och bättre vart de med tiden. Att två skådespelare som varit med i Gilmore Girls och Smallville kunde vissa en helt annan sida av sitt agerande hade jag väldigt svårt att tro.

Men Jared Padalecki lyckades,han gick från att vara en geeky kille i Gilmore Girls som inte alls kan göra nåt framför kamerian utan att man ska behöva bli spyfärdig till att kunna ge oss en karaktär man tror på och känns levande var nog en av seriens största överraskning.
Och att sedan få se en relativt nykomling som Jensen Ackles komma från serien Smallville som en löjlig och svartsjuk fotbolls tränare till en charmig och sarkastisk storebror med stor personlighet,är nåt som har varit väldigt roligt att följa under seriens gång.

Nu när 6:e säsongen börjar närma sig sitt slut,och nån fortsättning är just nu i dagsläget inte aktuellt är det med stor sorg jag kommer ha i mig då vi säger hejdå till Dean och Sam m.m
Inte nog att de har gett oss massa spännande stunder i deras resande utan det har varit otroligt roligt och se två bröder jävlas med varandra men som samtidigt verkligen ställer upp för varandra och är beredd att göra vad som helst för att inget ska hända nån utav dem.
Nu hoppas jag på kanske en sista säsong för de känns som det skulle behövas med hur denna säsong är påväg att utveckla sig.

Så för er som inte börjat sett eller inte verkar intressant,ge denna serie en chans,ni kommer inte bli besvikna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0