Topp 50 bästa filmscener #1

En idé om att blogga om de 50 bästa filmscenerna är nog inget nytt men tänkte att eftersom jag är sån pass filmfantast så vill jag dela med mig med de bästa filmscener jag sett.
Kommer inte bara bli filmer jag favoriserar högt, utan från massa olika filmer där jag verkligen tyckt att just den scenen är helt fantastik.
Planerar inte att skriva milslånga texter om varje scen, utan en kort summering till varför just jag gillar den.
Själva numreringen är ingen ordningslista,utan bara för att jag ska kunna hålla ordning på vart jag är.
Var uppmärksam på SPOILERS ifall ni inte sett den film som jag tar upp.


True Romance är en väldigt medioker film, men den har en del lovande och klassiska små inhopp av större skådespelare. Med Brad Pitt som sten hög pundare är helt briljant. Och Gary Oldman som förstörd knarklangare och pimp.
Men absolut de bästa inhoppet av de alla är utan tvekan Christopher Walken ,han är med i filmen i 10 minuter minst och från första sekund till sista är det absolut bland de bästa skrivna dialogen jag sett på film. Då Walken säger "I'm the Anti-Christ. You got me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you" får en att verkligen inse att han menar allvar och rysa! Se och njut av en fantastisk scen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0